כל מה שרציתם לדעתם על מברגות ומקדחות חלק ב'

את החלק הראשון תוכלו לקרוא כאן:
כל מה שרציתם לדעת על מברגות ומקדחות חלק א'

היום נתחיל לדבר על סוגי המברגות ואת הכבוד ניתן למברגה הנפוצה בארץ הלא היא מברגת אימפקט .
בשונה מהמברגות הקלאסיות מברגת האימפקט בנויה בצורה שתאפשר הברגה מהירה ועוצמתית במיוחד ובו בזמן תהיה קלה וקומפקטית ובטיחותית מאוד לשימוש. למברגת האימפקט מנוע קטן ועוצמתי וגיר שעובד בצורה של דפיקה סיבובית. ומכאן גם נובע שמה אימפקט = הלימה/מכה.





כמו כן ראש כניסת הביט (אביזר ההברגה) מיועד לקבל בצורה קלה ומהירה מובילי ביט ואביזרי הברגה שונים. כיום מיוצרים גם אביזרי קידוח שונים המתאימים לכניסה הייעודית אוניברסלית של מברגות האימפקט מכיוון שהרבה בעלי מקצוע משתמשים במברגת האימפקט הקלה והחזקה גם לעבודות קידוח בעץ, מתכת, פלסטיק, גבס ואפילו סוגי אבן רכים. 



מברגה 12V


תכונות אלה והרב שימושיות של מברגת האימפקט הפכו אותה לכלי העבודה הנמכר והפופלרי ביותר בישראל. הן בקרב המקצוענים והן בקרב החובבנים. הרוב הגדול של מברגות האימפקט הקיימות היום בשוק הינו מברגות נטענות שעובדות על סוללה נטענת ומשחררות את בעל המקצוע מתלות בחיבור לחשמל וכבלים מאריכים מסורבלים. כמו כן עדיין קיימים מס' דגמים של מברגות אימפקט חשמליות שעובדות בהזנה ישירה של חשמל ומתאימות יותר לסדנאות, נגריות ופחות לבעל המקצוע שצריך ניידות בשטח.
 

ברוכים הבאים לעתיד

 

הטכנולוגיה המתקדמת והפיתוח הבלתי פוסק של יצרני כלי עבודה הביאו לשוק מברגות אימפקט נטענות על סוללות עוצמתיות במיוחד, הרבה יותר ממברגות האימפקט החשמליות. מברגות האימפקט הנטענות מתחלקות ל2 קטגוריות עיקריות. 


מברגה 12V 


מברגות במתח סוללה 10.8 או 12 וולט שמתאפיינות במימדים קטנים מאוד במשקל עצמי נמוך ונועדו לעבודות הברגה קלות כמו הברגות נגרות בעץ והברגות בחומרים רכים כמו: גבס, פלסטיק, פחים ומתכות רכות.
סוגי מברגות זה חביב במיוחד על אנשי הגבס, נגרים, טכנאים, מתקיני מערכות תקשורת וחשמל וכמובן למשתמש הביתי החובבן לשימושי הברגה של ריהוט עשה זאת בעצמך והברגות קלות.

מברגת אימפקט 12V

מברגה 18V 


הקטגוריה השניה היא מברגות במתח סוללה 18 וולט מברגות אלו גדולות במעט ממברגות ה12 הקומפקטיות אך עדיין נחשבות לקטנות וקלות ויש בינהן מברגות מתקדמות כמו מברגת האימפקט FUEL של מילווקי  שגודלן ומשקלן כמעט זהה למברגות ה12 וולט אך עוצמתן היא החזקה ביותר שניתן להשיג בשוק. את עוצמת מברגות האימפקט מודדים על פי פרמטר שנקרא ניוטון-מטר (NM) והוא משקף את עוצמת מומנט ההברגה של הכלי. 

מברגה 18V

כוח


מברגות האימפקט 12 וולט מייצרות מומנט של בין 40-135 ניוטון מטר בהתאם לרמת הטכנולוגיה והבניה של הכלי. ומברגות האימפקט 18 וולט מייצרות מומנט של בין 80-200 ניוטון מטר במברגות האימפקט המתקדמות והחדישות ישנו כפתור בורר המאפשר עבודה בכמה עוצמות ומהיריות עבודה מה שהופך את מברגת האימפקט לרב שימושית המתאימה לכל סוגי העבודות מהקלות ביותר כמו הברגת פלסטיק ועד לקשות והמאסיביות ביותר כמו הברגת ברגי עץ ארוכים וברגים רחבים בברזל.


כמה אמפר ?


נושא אחרון וחשוב שצריך לקחת בחשבון לפני שנבחר מברגת אימפקט הוא סוג ונפח הסוללות סוג הסוללות הנפוץ ביותר הינו סוללות ליתיום עדיין קיימות בשוק מברגות הפועלות על סוללות הניקל קדיום והניקל מטאל הישנות. רוב יצרני הכלים המובילים עברו לסוללות ליתיום שהן הרבה יותר יעילות ובעלות אורך חיים רב יותר, זמן עבודה רב יותר, קלות משקל גם של סוללות בנפח גדול והיכולת לשלוט ולנהל בצורה אלקטרונית את הסוללה ללא "המחלות" של סוללות הניקל הישנות כמו אפקט הזכרון ופריקה באחסון ממושך.

סוללה למברגה

נפח 


את נפח הסוללה אנו מודדים באמפר/שעה (Ah) ככול שהסוללה בעלת נפח גדול יותר היא תאפשר זמן עבודה רב יותר למברגה וגם מעט יותר כוח בביצוע עבודות קשות. נפחי העבודה הנפוצים גם ב12 וגם ב18 וולט הם 2 אמפר, 4 אמפר, 5 אמפר ו6 אמפר. לאחרונה חברת מילווקי המובילה בפיתוח טכנולוגיה של סוללות המתקדמות בעולם הוציאו לשוק סוללה ראשונה ויחידה מסוגה במתח עבודה 18 וולט בנפח של 9 אמפר/שעה.

סוללת 9 אמפר

איזו סוללה אני צריך ?


הסוללות בנפח הקטן הינן קטנות וקלות יותר ומיועדות למי שרוצה קלות משקל וקומפקטיות לכלי העבודה והסוללות בעלות נפח העבודה הגדול יותר נועדו למי שצריך זמן עבודה ממושך ללא טעינות באמצע.
רוב מברגות האימפקט מוצעות למכירה בדר"כ בערכה הכוללת את גוף המברגה, 2 סוללות ומטען. וזאת על מנת שנוכל לעבוד ללא המתנה לסוללה הנטענת במטען. 


לקריאת חלק ג' לחצו כאן

(c) נכתב ע"י יוחאי כהן כל הזכויות שמורות (c)