כל מה שרציתם לדעתם על מברגות ומקדחות חלק א'

 


כל מה שרציתם לדעת על מברגות ומקדחות – חלק א'


בואו נעשה קצת סדר בבלאגן. איזה מברגה ואיזה מקדחה מתאימה לאיזה שימושים.

כיום קיימים בשוק עשרות ומאות דגמים שונים של מברגות ומקדחות שמוגדרות בצורות שונות לסוגי שימושים שונים. כמו כלל שוק כלי העבודה, סקטור המברגות והמקדחות גם הוא מתחלק בראש ובראשונה לכלים לשימוש המקצועי יום-יומי לבעלי מקצוע ולכלים DIY  (DO IT YOUR SELF ) משתמש החובבן לשימוש ביתי.

נתחיל בסקירה קלה של סוגי השימוש השונים שלשמם אנו נדרשים עם מברגה או מקדחה.


הברגה או קידוח ? 


עבודות הברגה -  תחת כותרת זו נכללים כל סוגי ההברגה השונים כמו הברגת ברגי עץ לחיבור לוחות, הברגת ברגי מתכת עם ראש קודח להברגה עצמית. הברגה וסגירת ברגים גדולים כגון: עוגנים וברגי בטון. הברגת ברגים ייעודים לגבס וברגים ייעודים לגגות איסכורית. הברגות בחומרים פלסטיים שונים, PVC, פיברגלאס ועוד..

עבודות קידוח – הגדרה זו כוללת את עבודות הקידוח בחומרים השונים: קידוח בסוגי העץ השונים כמו: עצים רכים כגון אורן ועצים קשים כגון איפאה פלטות עץ מעובד כמו עץ סנדוויץ, MDF, OSB ועוד. קידוח  במתכות שונות: מתכות רכות כמו אלומיניום ונחושת ופחים דקים, מתכות קשות כמו פלדה ונירוסטה, קידוח בסוגי אבן שונים כמו: שיש, אבן טבעית, קירות בטון מזוין ולבני איטונג ובלוקים. כמו כן ישנם סוגי קידוח קלים בחומרים פלסטיים, PVC, פיברגלאס וקידוחים מורכבים בחומרים כמו זכוכית.


סיכום


אחרי שהכרנו את עבודות ההברגה והקידוח שאותם אנו נדרש לבצע, בואו נכיר את הכלים שמתאימים לביצוע כל אחת מהמשימות האלה.
בגדול לכל אחד מסוגי ההברגה והקידוח קיים כלי עבודה ייעודי ספציפי שיבצע את העבודה בצורה היעילה והקלה ביותר.

כמו כן ישנם כלים משולבים שבזכות המכלולים והטכנולוגיה הטמונה בהם ובעזרת אביזרים מתאימים נוכל לבצע מס' רב של עבודות הברגה וקידוח מסוגים שונים.

הכלים הייעודים לסוגי הקידוח וההברגה פונים יותר לקהל בעלי המקצוע המתמחים בתחום מסוים אשר נדרשים לבצע את אותו סוג הברגה וקידוח בחומרים דומים על בסיס יום-יומי ובצורה מקצועית ויעילה שתאפשר להם עבודה קלה וחסכון בזמן יקר. לדוגמא בעל מקצוע המתמחה בעבודות גבס צריך מברגה לגבס וכך יעבוד בצורה מהירה, מקצועית, יעילה ובטוחה. לעומתו קבלן שיפוצים כללי או משתמש ביתי יוכלו לעבוד עם מברגות רב שימושיות שיאפשרו להם לבצע עם כלי אחד עבודות הברגה וקידוח בעץ, מתכת, אבן, גבס, פלסטיק ועוד.
 
לקריאת חלק ב' לחץ כאן

(c) נכתב ע"י יוחאי כהן כל הזכויות שמורות (c)