כלי עבודה נטענים



בואו נודה בזה, הרוב המכריע של כולנו יהיה מרוצה גם אם לא תהיה לו כמות גדולה של כלי עבודה נטענים. אפילו ההנדימן הכי נלהב יכול להרגיש כך. בדרך כלל הכלי הנטען היחיד שהם צריכים זה מברגה/מקדחה. למה לבזבז מאות ואלפים על כלי עבודה נטענים כאשר אתה יכול פשוט לעבוד עם חשמליים. לעתים קרובות עבור פחות כסף (במיוחד אם נדרשות סוללות נוספות)? מברגה נטענת היא כלי רב-תכליתי וכולם צריכים אחת כזאת, אך משקי בית וסדנאות רבות ממשיכים לקשור את עצמם לשקע בקיר כשמדובר ברוב הדברים האחרים. לכלים חשמליים יש כמה יתרונות שלנטענים אין. כמו כוח ומהירות ברוב הכלים. וחלק אשר סביר להניח שאף פעם לא יתנו (כוח אינסופי לעומת כוח סופי החיים של סוללות). אז, למה שכולם יעברו לכלים נטענים?
 

תניעו את הגנרטור 


לתשובה שלי יש כמה פנים: נוחות, מגוון, שיפורים טכנולוגיים, הרשימה יכולה להמשיך. ראשית, בואו נדבר על נוחות. האם אי פעם הלכת להשתמש בכלי חשמלי רק כדי להבין שהכבל המאריך היה יותר מדי קצר? אולי אתה צריך לעבוד מחוץ לבית, רחוק מספיק מהמקום שבו האפשרות הטובה ביותר שלך תהיה גנרטור. יש לך מזל, יש את הגרנרטור שקנית לטבריה לפני כמה שנים, אבל עכשיו אתה מבין שאין לך דלק להריץ אותו. נסיעה לתחנת הדלק פותרת את הבעיה ועכשיו אתה יכול סוף סוף להתמודד עם הפרויקט 5 דקות שלך שהתכוננת אליו במשך שעה. אתה רואה, נוחות זה לא משהו שקשור רק לדרך בה אתה עובד. זה גם על זה שיש לך את הכלי הטוב ביותר עבור הפרויקט. גנרטורים הם מצטיינים באתרי עבודה, אבל הם כבדים, רועשים, ודורשים יותר מדי תחזוקה על פרויקט מדי פעם סביב הבית. בשום פנים ואופן אין בכוונתי להנמיך את ערכם כמקור כוח ראשוני בעת הצורך, אבל אני טוען כי הערך מצטמצם כאשר הם מועברים כל מרחק אך ורק כדי לעשות כמה חתכים בעץ. אמנם, גורם הנוחות יכול להיות מתסכל עם כלים עבודה נטענים, אלא אם כן יש לך יותר סוללה אחת או שתיים (ולשמור אותם טעונה), עם זאת, זה הרבה יותר פשוט לזכור להדליק את הגנרטור שלך מדי שנה, אחרת אתה מסתכן בתיקונים יקרים. 


בואו נדבר על כלי עבודה מוטורים


הנושא הבא הוא: מגוון. במילים פשוטות, אין מקור אחר של כוח אשר מאפשר להפעיל מגוון של כלים שמערכות מבוססות סוללה יכולות לעשות. רבים יטענו כי חיבור ישיר לחשמל זאת האפשרות הכי מגוונת. אין סוללות שצריך לשמור עליהן טעונות, וחוץ מכמה יוצאים מן הכלל, רוב הכלים החשמליים יכולים אפילו לחלוק את אותו כבל. עם זאת, תסתכל על גורם מספר אחד: נוחות; למרות תאימות כמעט אוניברסלית של מודלים חשמליים, הם עדיין מסתמכים על כך שיש, מקור חשמל וחוט ארוך מספיק כדי להגיע בין מקור הכוח לבין אזור העבודה. רוב היצרנים של כלי עבודה נטענים מציעים מגוון רחב של כלים המסוגלים להשתמש באותם סוללות: כלים לקבלנים, תעשיית הרכב, כלי עבודה לנגרות, כלי עבודה למתכת, כלים לחובבנים, ואפילו מוצרים כמו מכשירי רדיו, מטענים USB, ושואבים עבור פרויקטים קטנים, אני יכול להחליף את אותה סוללה בין מסור, מקדחה, מברגת אימפקט, מפוח, ושואב לבצע כל עבודה. כבר נגענו באפשרות לעבוד רק עם כלים חשמליים, עכשיו בואו לחקור את האפשרויות: כליםמוטורים המופעלים על דלק. מיותר לציין כי הכלים האלה שולטים בתעשיה של הציוד הכבד, אבל כמעט ואין שום כלי פופלרי הפועל על דלק. שלא כמו כלים המופעלים באמצעות חשמל, אני לא יכול פשוט להחליף כבל או סוללה בין הכלים, ואתה חייב להסתמך מקור דלק לכל כלי, כמו כן גם צריך קצת כושר כדי למשוך מנוע עיקש מדי פעם. מנועי 2 פעימות (אשר מפעילים מספר גדול של כלים אלה) דורשים תערובת של גז / שמן, אשר אם לא משתמשים בהם כראוי יפגעו במנוע, וכמו הגנרטור הנ"ל, כלים אלה דורשים תחזוקה שוטפת כדי לשמור עליהם ללא בעיות. בסופו של דבר, בעוד נוחות יכולה לחסל את תעשיית הכלים החשמליים, חוסר גיוון יחד עם אי הנוחות בסופו של יום גם תחסל את תעשיית הכלים המוטורים.

לקריאת חלק ב' לחץ כאן