איך מפתח אימפקט עובד?

מפתח אימפקט (הוא ידוע גם כ: מפתח רטיטה, מפתח בוקסות ופטיש אוויר) הוא כלי עם המון כוח שנועד לספק מומנט גבוה עם מאמץ מינימלי על ידי המשתמש, על ידי אחסון אנרגיה במסה מסתובבת, ולאחר מכן להעביר את הכוח על מנת לפתוח את האובייקט.
 
מפתחות העובדים על אוויר דחוס - כלי עבודה פנאומטים הם כנראה עדיין הנפוצים ביותר בשוק אבל כיום המותגים הגדולים בשוק מכוונים יותר ויותר לפתרון הכי נוח למשתמשים: כלי עבודה נטענים
ניתן למצוא כיום כלים עם הספקים גבוהים שמגיעים עד כמעט 2000 של מומנט סגירה ומומנט פתיחה של מעבר לזה. כמו לדוג' המפתחות של מילווקי שמגיעים להספק של עד 1627 ניוטון.
מפתח בוקסות נמצא בשימוש נרחב בתעשיות רבות, כגון מוסכים, תחזוקת ציוד כבד, הרכבה, בנייה וכל מקרה אחר שבו נדרש מומנט גבוה .
מפתחות אימפקט זמינים עם כניסת הינע סטנדרטית החל מ "1/4 ועד 3.5" וגם עם הינע מרובע גדול לקונסטרוקציות. מפתח אימפקט הוא הכלי הנפוץ ביותר במוסכים וכל מוסך מחזיק אחד.

מפתח אימפקט
 

כוח מתפרץ 


בזמן עבודה מסה מסתובבת צוברת את האנרגיה ע"י קבלת כוח מהמנוע. בעצם זה הוא קפיץ אשר נדחף לכיוון הנגדי ואז משחרר את הכוח לראש ההינע בכדי לסובב אותו ולייצר "דפיקות" אימפקט במומנט גבוה מעין פעולת פטיש במהירות. מכניקת הפטיש נמצאת כמובן גם בכלי אחר שאתם מכירים: מברגת אימפקט לאחר פעולת הדפיקה המנוע עוד פעם מתחיל לייצר סיבוב ומעביר דפיקות לכיוון הראש ולא נשאר נעול. שזה אומר שלא תרגישו ויברציות רבות בכלי ולמרות שהכלי מייצר המון כוח לאוו דווקא תרגישו זאת בזמן עבודה.



חשוב מאוד שתשתמשו בבוקסות אשר מותאמות לעבודה עם מפתח אימפקט, בוקסות אשר יוצרו לכלים ידניים לא יעמדו בעומס שכלי חשמלי מייצר, ויכולות לגרום לנזקים לבוקסה, לכלי, לחומר בו אתם עובדים וכמובן גם לכם אף אחד לא רוצה להפגע מרסיסים של בוקסה שהתפוצצה. בוקסות שמיועדות לעבודה עם כלי חשמלי בדר"כ יהיו מצופות בגימור שחור, הן יהיו יותר כבדות וגם תוכלו לשים לב לפי עובי הדפנות שלהן.
 

בטיחות מעל הכל


תמיד חשוב ללבוש משקפי מגן ועדיף משקפי מגן עם מגן צד. בעת הצורך השתמש במסכת אבק בתנאי עבודה מאובקים. וגם רצוי להרכיב אוזניות במהלך זמן עבודה ארוך.
אין ללבוש בגדים רפויים, תכשיטים או חפצים מתנדנדים שעלולים לתפוס בחלקים או באביזרים מסתובבים. ומי שעם שיער ארוך שיהיה אסוף וקשור.
המנעו מהידוק יתר, ברגע שאתם מרגישים ושומעים שהבורג מהודק בצורה טובה הפסיקו לעבוד במיוחד בברגים קטנים שיכולים להשבר, להרוס לכם את הכלי וגם לגרום לתאונות. הרבה אנשים אוהבים לשמוע את הרעש של ההידוק יתר כמה שניות ואז להפסיק – אל תעשו זאת!
על יישומים עדינים או כאלה שבהם צריכים רמה נמוכה של מומנט, התחילו בעבודה עם מפתח אימפקט ואת הסגירה הסופית תעשו עם מפתח ידני למניעת נזקים.
אין להשתמש בכלי בסביבה רטובה או לחה.