מלטשת אקצנטרית

מלטשת אקצנטרית היא בעלת בסיס עגול שנע במעגל בדר"כ מגיע בגדלים של 5 או 6 אינץ' (125 או 150 מ"מ)
התושבת המחוברת לכלי עם מיסבי אופסט שמעניקים לכלי דפוס עבודה אקראי.  תנועה אקראית זו מאפשרת למפעיל להזיז את המלטשת בכל כיוון מבלי להזיק למשטח העבודה. לחלק מהמלטשות יש בורר מהירויות שמאפשרים למשתמש להתאים את מהירות הליטוש אל החומר.


מלטשת אקצנטרית


בכדי לעבוד עם המלטשות תצטרכו ניירות ליטוש בדר"כ כלל הן דיי סטנדרטים ואוניברסליים אך משתנים באיכותם כמובן בין חברה לחברה. 
בניירות אלו יש חורים שדרכם אבק נשאב במהלך העבודה. על מנת שהמערכת להסרת אבק תהיה יעילה, החורים בנייר ובכרית חייבים להיות מתואמים.

מלטשת אקסנצטרית


מה כדאי לך לבדוק לפני קניית מלטשת


חשוב מאוד להרגיש נוחות האחיזה של הכלי ביד בזמן עבודה מכיוון שהמלטשת רוטטת ויש ויברציות בזמן השימוש. כיום ניתן למצוא המון יצרנים שגילו שזאת אחת מן הבעיות העיקריות בעת השימוש, אז חלק מהדגמים החדשים כבר הונדסו מחדש עם טכנולוגיה המפחיתה את כמות הויברציות.

מלטשת עגולה

אחת הנקודות העיקריות שאני רוצה לדבר עליהם היא בורר המהירויות. רבים שאלו אותי למה הם צריכים מהירויות משתנות הרי כלי ללא האופציה הזאת עולה פחות. התשובה הנפוצה היא יותר שליטה, ועבודה יותר נכונה במשטחי עץ רכים. אלו תשובות נכונות אך זאת לא התשובה היחידה. התשובה היא: עם מלטשת אקצנטרית תוכל לעשות מגוון רחב של עבודות עם מהירות משתנה. הוא סנדרס מסלול אקראי יכול לעשות יותר עם מהירות משתנה. בעוד רוב המלטשות עם המהירות קבועה היא של או 10,000 סל"ד או 12,000 סל"ד שמותאמים לליטוש רגיל, למלטשת עם מהירות משתנה המהירות משתנה בין 4,000-12,000 סל"ד.


מה מהירות משתנה תורמת לי?


בעוד מהירות גבוה של 10,000 או 12,000 סל"ד היא מושלמת עבור רוב הליטוש הסטנדרטיים, המהירות המשתנה היא מושלמת עבור ליטושי הפיניש ובשביל פוליש. הטווח האידאלי לליטושי פיניש הוא 6,000-10,000 סל"ד, בעוד הטווח האידאלי לפוליש הוא 4,000-6,000 סל"ד. לכן מכיוון שיש לך יותר שליטה בכלי תוכל לעשות איתו יותר עבודות, בשביל זה מומלץ להוסיף עוד כמה שקלים ולהנות מכלי עם מהירות משתנה. 

מלטשת לעץ

מלטשת אקצנטרית היא כלי שניתן למצוא היום כמעט אצל כל יצרן כלי עבודה חשמליים. אני מאמין שהבחירה צריכה להעשות לפי 2 נושאים עיקריים: נושא נוחות האחיזה - כל כף יד היא שונה ובגודל שונה וכל מלטשת מעוצבת בצורה שונה לכן צריך שתהיה התאמה לפי ההרגשה של נוחות האחיזה.
הנושא השני הוא האחריות ככול שהאחריות על הכלי תהיה ארוכה יותר כך תוכלו לעבוד בראש שקט יותר לכן מומלץ לקנות מלטשת עם אחריות של שנתיים ומעלה.