איך בוחרים מסור חרב

תארו לעצמכם, מה קרה באמירקה שלפני 1951. בעזרת מסורים ידניים הייתם צריכים לחתוך מתכת, עץ, לוח גבס, וכל דבר אחר . בטח, אולי יש מסור עגול חשמלי זמין עבור חיתוכים ישרים בחלק מסוגי העץ. אבל, אם בכלל, אם היה צורך לחתוך, הגריז גרם לזה לקרות. זה היה קשה, עבודה איטית - אבל זאת הייתה המציאות של אנשי המקצוע עד שמילווקי כלי עבודה הציגו מסור חרב חשמלי לראשונה בשנת 1951. בנייה, הריסה, שיפוץ השתנו לנצח. המסור הממונע עשה את רוב העבודה - ועשה זאת במהירות. ה"Sawzall", כפי שכינה אותו מילווקי, הפך לשם מותג נרדף לכל שאר המסורי חרב, ללא קשר ליצרן. עכשיו אתה לא תמצא מקום עבודה - או ארגז כלים - ללא אחד. בעוד שכמה כלים יכול להיות נחמד שיש לנו אותם, אנחנו חושבים שמסור הוא כלי חובה. אז הינה כמה עצות מקצועיות בנושא בחירת מסור.

בחירת מסור החרב הטוב ביותר


מנוע
עד לא מזמן כלי עבודה נטענים היו רק משלימים וכלי עבודה חשמליים היו חזקים יותר. אבל הטכנולוגיה השתנתה במהירות. עכשיו רבים מהכלים המופעלים על ידי סוללה הם כלים שיכולים לעבוד בדיוק באותה עוצמת קושי או אפילו קשה יותר. זה מאפשר לאנשי המקצוע את החופש לנוע באתר העבודה מבלי לחפש תקע. אתה עדיין יכול לבחור מסורי חרב חשמליים עם מנועי 7.5, 10, 12, 13, ואפילו 15 אמפר שעושים את העבודות הקשות ביותר.

אם אתה הולך על כלי נטען, אנו ממליצים לך לשקול מסור חרב נטען עם מנוע ללא פחמים (Brushless) . מנועים ללא פחמים עובדים בצורה אלקטרונית, כלומר אין פחמים ליצור קשר עם הקומוטטור של המנוע כפי שהם עושים עם מנוע עם פחמים. למרות שמנועי brushless הם יקרים יותר, הם מעניקים מספר יתרונות למשתמש: חיים ארוכים יותר, יעילות יותר, ו "חכמים" כלי שבו המנוע הסוללה יכולים לתקשר כדי לייעל את הביצועים ולמנוע התחממות ועומס יתר. טכנלוגיה זאת גם מאפשרת חדשנות מרשימה כמו One-Key של Milwaukee.

סוללה

בדיוק כפי שאתה יכולים למצוא מנועים חשמליים עם מספר אמפרז' שונה, אתה יכול למצוא מסור חרב נטען עם סוללות עם מתחים שונים: 12V, 18V, 20V, 24V, 28V, ו 36V. חלק מהבדלי המתח האלה פשוט תרגילים שיווקים (למשל, 20V מקס הוא סוללה 18V), אבל כמה מייצגים הבדל מהותי בכוח. מתח נומינלי רק מספר חלק מהסיפור של כמה עבודה סוללה יכולה לבצע. אפילו אמפר/שעה, מדידה של טעינה אלקטרונית, אינן חלק מהתמונה המלאה. רק ואט שעות הם המכנה המשותף של הכוח בין הסוללות. כדי למצוא שעות וואט (אם זה לא מודפס על הסוללה), הכפל את המתח הנומינלי על ידי אמפר/שעה. בדרך זו, אתה יכול לדעת כמה עבודה הסוללה יכולה לעשות.


אורך ומהירות פעימת ניסור 

מהירות הניסור של מסור חרב זאת פונקצייה של אורך ומהירות פעימת הניסור. אורך פעימה בממוצע הוא בסביבות ה28 מ"מ עם טווח צר למדי של 24-26 מ"מ.  מהיריות חיתוך משתנות בין 2600 ל3300 פעימות לדקה. בכדי להשוות  מהירויות חיתוך של מסורים. תכפיל אורך פעימה ומהירות פעימה. באופן אידיאלי, תלכו על מסור עם לפחות  28 מ"מ ומהירות של 3000 פעימות.


החלפת להבים

אנחנו לא יכולים לחשוב על מסורי חרב שנעשו בשנים האחרונות הדורשים מפתח בכדי לשנות את הלהב. אם אתה מוצא אחד, תברח משם - אל תקנה אותו. ליצרנים היום יש מנגנונים אמינים, שלא מצריכים אביזר לשינוי הלהב.
חלק מאפשרים לנעילת הלהב להשאר פתוחה שאתה מסובב את הראש והם נסגרים באופן אוטומטי שאתה מכניס את הלהב. חלקם עם מנגנון קפיץ בכדי להוציא את הלהב שאתה מסובב את הנעילה. זה שימוש במיוחד שהלהב חמה לאחר עבודה מאומצת


ראש מתכוונן

מנגנון המתכת המקיף את הלהב - מתעלמים ממנו לעתים קרובות. בראש ובראשונה, זה מייצב את המסור נגד החומר ומקטין את הרטט שנגרם על ידי פעולת החיתוך. הצד השטוח של הראש צריך להסתובב מעט קדימה ואחורה בכדי להתאים את השינויים בזווית הלהב לאורך החתך. המנגנון משמש גם כנקודת משען בחיתוכי עומק. 



אנטי ויברציות וארגונומיה

בהתחשב באופייה של תנועת הניסור של המסור, ויברציות ורטיטות הם חלק מהעבודה. אחיזה חזקה והצמדת הראש המתכוונן לחומר יעזרו לכם להפטר מזה עד כמה שאפשר. עם זאת, כמה יצרנים פיתחו טכנולוגיות בכדי להפחית את הזעוזעים. הבסיסית ביותר היא הפרדה של הידית מן הגוף הראשי. וטכנולוגיה נוספת יותר מתוחכמת היא משקולות לאיזון בתוך הכלי. בכל מקרה, עבור החוויה הנוחה ביותר, תקנה מסור עם מנגנון אנטי ויברציות. 
באופן דומה, אתה צריך להרגיש בנוח עם הכלי ביד שלך. זה די סובייקטיבי, אבל לאחר שימוש בכמה עבודות וחומרים שונים, תלמד מה מרגיש נכון ומה לא. חלק גדול מהכלים עם ידית אחיזה מגומי לאחיזה נוחה וממושכת.